بررسی چالش‌های فناوری آموزشی در آموزش غیررسمی نوجوانان
کد مقاله : 1176-CNF
نویسندگان
حسین شمس1، گلزار شیری *2
1استایار گروه علوم نربیتی پردیس شهید مقصودی همدان
2دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
چکیده
هدف پژوهش حاضر، آگاهی از چالش‌های فناوری آموزشی در آموزش غیررسمی نوجوانان در شهر همدان هست. با ورود فناوری در عرصه آموزش، همواره باید شاهد فراز و نشیب‌های آن نیز باشیم. استفاده از فناوری‌های نوین در کنار ایجاد فرصت، به تهدید نیز تبدیل می‌شوند. در این راستا از رویکرد پژوهش کیفی- پدیدار شناختی استفاده شد. میدان پژوهش آموزش‌وپرورش استان همدان بود. نمونه پژوهش 10 نفر از کارشناسان باتجربه در این زمینه. با روش نمونه‌گیری هدفمند و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. برای گردآوری داده از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. برای تحلیل داده‌های پژوهش از روش هفت مرحله‌ای کلایزی استفاده شد. درمجموع، مقوله و خرده مقوله‌ها شناسایی شد و جهت ارزیابی یافته‌های پژوهش با استفاده از مطالعه و بررسی مستمر داده‌ها، بازنگری و تجزیه تحلیل انجام‌شده توسط همکاران استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که موارد (نداشتن تحقیقات و مطالعات متفکرانه، کم بودن سواد و توان به‌کارگیری فناوری، شکاف فرهنگی و..) از عمده‌ترین چالش‌های فناوری در آموزش غیررسمی در میان نوجوانان هست.
کلیدواژه ها
واژه‌های کلیدی: فناوری، فناوری آموزشی، آموزش غیررسمی، نوجوانان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر