بررسی چالشهای فناوری آموزشی در آموزش غیررسمی نوجوانان |
کد مقاله : 1176-CNF |
نویسندگان |
حسین شمس1، گلزار شیری *2 1استایار گروه علوم نربیتی پردیس شهید مقصودی همدان 2دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
چکیده هدف پژوهش حاضر، آگاهی از چالشهای فناوری آموزشی در آموزش غیررسمی نوجوانان در شهر همدان هست. با ورود فناوری در عرصه آموزش، همواره باید شاهد فراز و نشیبهای آن نیز باشیم. استفاده از فناوریهای نوین در کنار ایجاد فرصت، به تهدید نیز تبدیل میشوند. در این راستا از رویکرد پژوهش کیفی- پدیدار شناختی استفاده شد. میدان پژوهش آموزشوپرورش استان همدان بود. نمونه پژوهش 10 نفر از کارشناسان باتجربه در این زمینه. با روش نمونهگیری هدفمند و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. برای گردآوری داده از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. برای تحلیل دادههای پژوهش از روش هفت مرحلهای کلایزی استفاده شد. درمجموع، مقوله و خرده مقولهها شناسایی شد و جهت ارزیابی یافتههای پژوهش با استفاده از مطالعه و بررسی مستمر دادهها، بازنگری و تجزیه تحلیل انجامشده توسط همکاران استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که موارد (نداشتن تحقیقات و مطالعات متفکرانه، کم بودن سواد و توان بهکارگیری فناوری، شکاف فرهنگی و..) از عمدهترین چالشهای فناوری در آموزش غیررسمی در میان نوجوانان هست. |
کلیدواژه ها |
واژههای کلیدی: فناوری، فناوری آموزشی، آموزش غیررسمی، نوجوانان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |