کاربرد نرمافزار تخصصی استوری لاین در آموزش مجازی دانشجومعلمان؛ مطالعه موردی: درس زیستشناسی |
کد مقاله : 1174-CNF |
نویسندگان |
فردین رفیعی *1، مسعود اسدبیگی2 1معلم شاغل در آموزش و پرورش 2کارشناس مسئول پژوهش پردیس شهیدمقصودی همدان |
چکیده مقاله |
هدف از این مطالعه بررسی کاربرد نرمافزار تخصصی لاین در آموزش مجازی دانشجومعلمان در درس زیستشناسی است. ما در این پژوهش ابتدا مقدمهای از فناوری اطلاعات و سیر تحول این فناوری را سرآغاز مبحث قرار دادیم سپس در قسمت بیان مسئله به ضرورت استفاده و کاربرد فناوری پرداختیم و بعد اهداف و پیشینه این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم؛ در ادامه به طور اختصاصی به برنامه کاربردی استوری لاین و نحوه استفاده از آن در درس زیستشناسی را ذکر کردیم. در پایان به این نتیجه رسیدیم که: آموزش اگر با برنامه استوری لاین آن هم در درس زیستشناسی همراه و هماهنگ باشد، میتواند به تعمیق و تسهیل فرایند دانشاندوزی بینجامد. روش پژوهش حاضر روش توصیفی تحلیلی است. و برای جمعآوری اطلاعات از روش مطالعات کتابخانهای و اسنادی استفاده شده است و به بررسی منابع چاپی و الکترونیکی پرداخته شده است در این پژوهش، جزئیات مربوط به مسئله تحقیق را با گزارههای کلی مربوطه ارتباط داده و به تحلیل در انجام تدریس با نرمافزار استوری لاین در درس زیست شناسی برای دانشجومعلمان اقدام شده است. یافتههای این مطالعه نشان میدهد که نقش فناوری استوری لاین، تاثیر گستردهای در حوزه یادگیری و آموزش مجازی درس زیستشناسی داشته است. چراکه این درس از دروسی است که تولید محتوای آموزشی در تفهیم مطالب آن به شیوهی شنیداری و بصری کاربرد موثری خواهد داشت. توسعهی این نرم-افزار تخصصی آموزشی گام مهمی در راستای آموزش هر چه بهتر در درس زیست شناسی دانشجومعلمان خواهد بود. |
کلیدواژه ها |
فناوری اطلاعات، آموزش مجازی، دانشجو معلم، استوری لاین، زیستشناسی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |