تاثیر کاربرد فناوری در دانش پداگوژی محتوا بر کیفیت آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان |
کد مقاله : 1173-CNF |
نویسندگان |
حامد نصیری * آموزش و پرورش استان زنجان |
چکیده مقاله |
دانش پداگوژی محتوا شامل تکنیکهایی با رویکرد آموزشی است که هدف آن بهبود کیفیت آموزش و یادگیری است. تکنیکهای آموزشی یکی از مهمترین وسایلی هستند که معلمان برای آموزش محتوا به کار میگیرند. از طرفی یادگیری دانشآموزان تحت تأثیر دانش و عملکرد معلمان در کلاس درس میباشد؛ بنابراین، معلمان نیاز به دانش حرفهای دارند تا بتوانند با چالشهای موجود در کلاس مقابله نمایند و عملکرد آموزشی خود را ارتقا بخشند تا کیفیت آموزشی دانش آموزان نیز افزایش یابد. با استفاده از تکنیکهای جذاب، معلمان میتوانند فرایند یادگیری و درک بهتر مطالب را در دانشآموزان بهبود ببخشند. حال استفاده از فناوریهایی نظیر برنامههای رایانه ای و آموزشهای ویدئویی و... در کنار پداگوژی محتوا می تواند مطالب آموزشی را آسان تر و جذاب تر به دانشآموزان ارائه دهد. در دوره کرونا، کاربرد فناوری جهت آموزش مجازی، اهمیت این موضوع را در سیستم آموزش و پرورش نمایان کرده است. فناوری با امکانات و جذابیت هایی که دارد، یادگیری را غنی تر و آموزش را آسان و پر بازده می کند؛ بر همین اساس، امروزه آموزش مبتنی بر فناوری، یکی از امکاناتی است که به خاطر داشتن قابلیت های بی پایان در تحقق اهداف آموزشی، می تواند توسط معلمان به کار گرفته شود. بنابراین معلمان از کاربرد فناوری در پداگوژی محتوا به عنوان ابزاری استفاده میکنند تا موضوع را برای دانشآموزان قابل فهمتر، مرتبطتر و جذابتر سازند. بررسیها حاکی از آن است که فناوری در کنار دانش پداگوژی دارای یک تأثیر مثبت بر کیفیت آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان میباشد. |
کلیدواژه ها |
دانش پداگوژی محتوا، فناوری، یادگیری ، کیفیت آموزشی، پیشرفت تحصیلی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |