مدیریت کلاس وبهبود محیط یادگیری با تأکید بر فضای مجازی |
کد مقاله : 1172-CNF |
نویسندگان |
آرش بختیاری *، حسین سوری دانشگاه فرهنگیان شهید مقصودی همدان |
چکیده مقاله |
بررسی قوانین مربوط به مدیریت کلاس و اهمیت آن در امر آموزشِ دوره ابتدایی در قالب تدریس مجازی ، اقداماتی که معلمان باید انجام دهند تا روابط مثبتی با دانش آموزان ایجاد و حفظ کنند و همچنین عوامل مختلف جهت بهبود بهره وری برای افزایش یادگیری ، هدفِ این پژوهش می باشد. این پژوهش با روش کتابخانه ای (مروری) انجام شده است؛ مدیریت کلاس از گذشته تا به حال با مشکلات و موانعی روبه رو بوده است و این امر با شیوع ویروس کرونا و روی آوردن نظام های آموزشی به تدریس از طریق فضاهای مجازی اهمیت ویژه ای یافت. اداره درست و صحیح کلاس سبب می شود عوامل مخرب و مزاحم اصلاح شود و شرایط لازم برای ایجاد فضای مناسبِ یادگیریِ دانش آموزان شکل بگیرد. آموزش نقشی اساسی در کالبد جامعه دارد و از این رو باید در آن به یادگیری و محیطی که قرار است در آن یادگیری اتفاق بیفتد توجه زیادی شود ؛ زیرا یادگیری در آموزش نقش بسزایی دارد و سبب می شود در آموزش هر کشوری تحول مطلوبی ایجاد شود. |
کلیدواژه ها |
آموزش ، دوره ی ابتدایی ، فضای مجازی ، محیط یادگیری ، مدیریت کلاس |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |