جایگاه آموزش مجازی در فرایند یاددهی ـ یادگیری بر دانش آموزان در دوران اپیدمی کرونا و پسا کرونا
کد مقاله : 1170-CNF
نویسندگان
پریسا قاسمی *1، مهدیه شیری2
1پردیس فرهنگیان امیرکبیر البرز
2دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف از این پژوهش، بررسی جایگاه آموزش مجازی در جریان یاددهی ـ یادگیری بر دانش آموزان در دوران اپیدمی کرونا و پسا
کرونا بود که به بررسی فرصت ها و محدودیت ها و همینطور چالش ها وعواقبی که درپی آن به دنبال داشت بررسی شد. تحقیق
حاضر از نوع کتابخانه ای می باشد و ابزاری که مورد استفاده قرار گرفته است شامل کتاب ها، مدارک، استاد، مقاله ها، فصلنامه
ها، پایان نامه ها و...می باشد. نتایج پژوهش نشان می دهد که اپیدمی کرونا به دلیل محدودیت هایی که برای کل جامعه بشری
خصوصا نهاد تعلیم و تربیت به وجود آورده بود و آموزش را به صورت مجازی و با استفاده از فناوری های مربوطه تغییر داده
دارای یک سری نقاط قوت و ضعفی در سه سطح خانواده، معلم و دانش آموز بوجود آورده است. گرچه در دوران پسا کرونا
اهمیت آموزش مجازی بیشتر و پررنگ تر شده با این وجود معلمان در کنار آموزش حضوری با استفاده از خالقیت و تجارب
معلمان دیگر و جذاب نمودن آن به تدریس ترکیبی می پردازند.
کلیدواژه ها
واژگان کلیدی: آموزش مجازی، فرایند یاددهی ـ یادگیری، دوران اپیدمی کرونا، پساکرونا
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر