نقش سواد دیجیتالی بر بهزیستی تحصیلی دانشجویان دوره آنلاین
کد مقاله : 1165-CNF
نویسندگان
سمیرا غلامی *
آموزگار ابتدایی
چکیده مقاله
وضعیت تحصیلی و بهزیستی تحصیلی دانشحویان به ویژه در شرایط آموزش‌های آنلاین کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش سواد دیجیتالی بر بهزیستی تحصیلی دانشجویان دوره آنلاین انجام شد. طرح پژوهش حاضر از نوع توصیفی و همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی دانشجویان با شیوه آموزش دوره آنلاین در شهر همدان در سال (1400) بودند که از بین آنها 100 نفر به عنوان نمونه به شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش حاضر شامل سواد دیجیتالی و بهزیستی تحصیلی بود. یافته ها با روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون به صورت چندگانه در نرم افزار SPSS نسخه ۲۵ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از پژوهش حاضر نشان داد که سواد دیجیتالی و مولفه های آن (فنی، شناختی، عاطفی-اجتماعی) قدرت پیش‌بینی بهزیستی تحصیلی را در بین دانشجویان با شیوه آموزش آنلاین دارند. بنابراین، پیشنهاد می‌شود برنامه ریزهای لازم به جهت ارتقاء سواد دیجیتالی و در نتیجه بهزیستی تحصیلی دانشجویان در دوره‌های آموزش آنلاین انجام شود.
کلیدواژه ها
سواد دیجیتالی، بهزیستی تحصیلی، آنلاین.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر