کاربرد بازی وارسازی در آموزش علوم تجربی پایه اول ابتدایی
کد مقاله : 1163-CNF (R2)
نویسندگان
فاطمه قنبری *1، پگاه بتوئی2
1پردیس شهید باهنر همدان، دانشگاه فرهنگیان
2پردیس شهید باهنر، دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
نظام تعلیم و تربیت به دنبال روش‌هایی است که یادگیری در کلاس درس اتفاق بیفتد و روشی انتخاب شود که دانش آموز محور بوده و با تمام ویژگی‌های دانش آموزان سازگاری داشته‌باشد. یکی از این روش‌ها، بازی‌وارسازی است. هدف پژوهش حاضر بررسی کاربرد آموزش بازی‌وارسازی در آموزش علوم تجربی پایه اول است. این پژوهش از نوع مقالات مروری و به روش توصیفی-تحلیلی و با مراجعه به مقالات و اسناد علمی معتبر انجام شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد که بازی‌وارسازی انواعی دارد که بیشتر آنها در آموزش علوم تجربی نقش‌بسزایی دارند و به معلمان این امکان را می‌دهد تا مطالب را با نیازها و توانایی‌های دانش‌آموزان تطبیق دهند و با فراهم کردن تجربه‌ای مناسب به آنها کمک می‌کند تا متناسب با توانایی خودشان مطالب را یاد بگیرند. همچنین علاوه بر به چالش کشیدن یادگیرندگان منجر به یک فعالیت لذت بخش نیز می شود. در نتیجه می توان گفت استفاده از بازی‌وارسازی در آموزش علوم تجربی به دانش آموزان کمک می کند که دست به اکتشاف بزنند و یادگیری برای آنان آسان شود. در نهایت پیشنهاد می شود این روش در سایر دروس دوره ابتدایی اجرا شود و کارگاه‌های ضمن خدمت برای معلمان برگزار گردد.
کلیدواژه ها
بازی‌وارسازی ، علوم تجربی، پایه اول ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر