کاربرد بازی وار سازی در آموزش
کد مقاله : 1161-CNF
نویسندگان
عفت مقیمی *
هنرآموز
چکیده مقاله
بازی‌وارسازی می‌تواند تعامل کاربران با یک سیستم را افزایش دهد .در آموزش، این فرایند به عنوان افزایش تعامل دانش‌آموزان با مفاهیم درسی برای انجام تکالیف می‌تواند مورد توجه قرار می گیرد. بازی‌وارسازی با پتانسیلی که دارد می‌تواند باعث ایجاد انگیزه و جذابیت بیشتر در یادگیری شود، اما به اندازه کافی مورد حمایت تجربی قرار نگرفته است. با توجه به گسترش فناوری اطلاعات نیازمند تغییرات اساسی در حوزه آموزش هستیم و روش بازی‌وارسازی می‌تواند چنین تحولی را در آموزش رقم بزند. بازی‌وارسازی با استفاده از روش‌های بازی گونه و جذاب به دنبال آن است تا مخاطب خود را در محیط های سرگرم کننده قرار دهد و به انجام کارهایی متمایل سازد که میل و رغبتی نسبت به انجام آن ندارد.طراحان آموزش باید مزایا و محدودیت های این روش را قبل از ورود به توسعه بازی در نظر بگیرند. هدف ما بهبود شیوه های تدریس فعلی است. مقاله حاضر یک مطالعه مروری غیرنظام مند است که مواد لازم برای نگارش آن از طریق جستجوی مقالات در پایگاه های اطلاعاتیSID,Magiranو موتورهای جستجو Scholar Google , Google و همچنین منابع کتابخانه ای موجود به دست آمد. نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهند که تکنیک‌های بازی وار سازی دارای محبوبیت روزافزونی به ویژه در محیط‌های آموزشی هستند و به نظر می‌رسد مفهوم بازی‌وارسازی به وضوح در ذهن افراد تغییر کرده است.
کلیدواژه ها
بازی‌وارسازی، طراحی آموزشی،بازی‌سازی ،یادگیری مبتنی بر بازی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر