ارزیابی دانش آموزان دوره ی متوسطه از تدریس مجازی اثربخش |
کد مقاله : 1152-CNF |
نویسندگان |
ادریس کدخدایی *1، پدرام رییسی2 1اداره آموزش و پرورش -کارشناس فناوری 2آموزش و پرورش،فنوج،ایران |
چکیده مقاله |
این پژوهش با هدف ارزیابی تدریس مجازی اثربخش از دیدگاه دانش آموزان دوره ی متوسطه انجام شد. جامعه آماری متشکل از تمام دانش آموزان دوره ی متوسطه شهر فنوج (استان سیستان و بلوچستان) که از آموزش مجازی استفاده می کردند بود(دختر316 نفر، پسر 198). برای نمونه گیری از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی منتاسب با حجم جنسیت و پایه تحصیلی استفاده شد. برای تحلیل اطلاعات از آزمونهای تی تک متغیره، تی مستقل و آزمون آنووا استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می دهد که از دیدگاه دانش آموزان وضعیت تدریس مجازی مطلوب و اثربخش نیست. از میان هفت مولفه ی مورد بررسی دانش آموزان صرفا دو مولفه ی شیوه هایی تدریس و ارایه درس و ارزشیابی را اثربخش و سایر مولفه ها را غیراثربخش ارزیابی کردند. همچنین بین نگاه دانش آموزان دختر و پسر و دانش آموزان سه پایه تحصیلی در زمینه اثربخش بودن تدریس مجازی تفاوت معنی دار وجود دارد. ولی این تفاوت چندان قابل اعتنا نیست. |
کلیدواژه ها |
معلم، دانش آموز، تدریس مجازی اثربخش، کرونا، کووید19 |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |