ارزیابی دانش آموزان دوره ی متوسطه از تدریس مجازی اثربخش
کد مقاله : 1152-CNF
نویسندگان
ادریس کدخدایی *1، پدرام رییسی2
1اداره آموزش و پرورش -کارشناس فناوری
2آموزش و پرورش،فنوج،ایران
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف ارزیابی تدریس مجازی اثربخش از دیدگاه دانش آموزان دوره ی متوسطه انجام شد. جامعه آماری متشکل از تمام دانش آموزان دوره ی متوسطه شهر فنوج (استان سیستان و بلوچستان) که از آموزش مجازی استفاده می کردند بود(دختر316 نفر، پسر 198). برای نمونه گیری از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی منتاسب با حجم جنسیت و پایه تحصیلی استفاده شد. برای تحلیل اطلاعات از آزمونهای تی تک متغیره، تی مستقل و آزمون آنووا استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می دهد که از دیدگاه دانش آموزان وضعیت تدریس مجازی مطلوب و اثربخش نیست. از میان هفت مولفه ی مورد بررسی دانش آموزان صرفا دو مولفه ی شیوه هایی تدریس و ارایه درس و ارزشیابی را اثربخش و سایر مولفه ها را غیراثربخش ارزیابی کردند. همچنین بین نگاه دانش آموزان دختر و پسر و دانش آموزان سه پایه تحصیلی در زمینه اثربخش بودن تدریس مجازی تفاوت معنی دار وجود دارد. ولی این تفاوت چندان قابل اعتنا نیست.
کلیدواژه ها
معلم، دانش آموز، تدریس مجازی اثربخش، کرونا، کووید19
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی