بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر اثربخشی فنون پداگوژی در معلمان دوره ابتدایی شهرستان سقز |
کد مقاله : 1145-CNF |
نویسندگان |
آزاد فاطمی *1، زینب بهاروند2 1دانشگاه بوعلی سینا همدان/ گروه علوم تربیتی 2دانشگاه بوعلی سینا همدان/ تاریخ وفلسفه آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
فناوری اطلاعات ، بسیار از علم رایانه وسیع تر و مبهم تر است و به تولید پردازش و نگهداری و توزیع اطلاعات در موسسات بزرگ اشاره میکند. فناوری اطلاعات از دو واژه فناوری و اطلاعات تشکیل شده است. فناوری اطلاعات به معنای کاربرد منظم معلومات علمی و دیگرآگاهی های نظام یافته برای انجام وظایف علمی است. هدف پژوهش بررسی تأثیر نقش فناوری اطلاعات بر اثربخشی فنون پداگوژی در معلمان دوره ابتدایی شهرستان سقز می باشد که با روش پژوهش کمی و با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام گرفته است. جامعه آماری معلمان دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان سقز می باشد که تعداد آنها 320 نفر در نظر گرفته شد که طبق جدول مورگان 175 نفر از آنان انتخاب شدند. نتایج پژوهش نشان داد که به کارگیری فناوری اطلاعات در کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان سقز با افزایش اثربخشی فنون پداگوژی دارای رابطه ی مثبت و معناداری می باشد. |
کلیدواژه ها |
فناوری اطلاعات، معلم ابتدایی، سقز |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |