نقش و اهمیت آموزش، یادگیری و انگیزه برای کارکنان در سازمان ها
کد مقاله : 1144-CNF
نویسندگان
محمد ولایت زاده *1، سپیده رحمانی2
1باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
2گروه روانشناسی، موسسه آموزش عالی تاکستان، قزوین، ایران.
چکیده مقاله
با پیشرفت فناوری و تکامل استراتژی‌های محل کار، نیاز به متخصصان برای همسویی با این تغییرات از نظر دانش و مهارت وجود دارد. یکی از بهترین راه ها برای افزایش دانش و مهارت، آموزش است. ارائه آموزش های مرتبط و مداوم به کارکنان می تواند به بهبود عملکرد و کارایی در محل کار کمک کند. برنامه های آموزشی کارکنان به بهبود دانش و مهارت های کارکنان برای مطابقت با تغییرات مختلف در صنعت کمک می کند. این بهبودها بر بهره وری کارگران تأثیر مثبت خواهد گذاشت که می تواند کارایی یک سازمان را افزایش دهد. برخی از چیزهایی که کارکنان ممکن است از طریق آموزش یاد بگیرند شامل اخلاق کاری، روابط انسانی و ایمنی است. یادگیری و انگیزش مفاهیم مهمی در درک و مدیریت رفتار سازمانی هستند. این مقاله شما را قادر می سازد تا به معنای یادگیری و انگیزش در زمینه مدیریت رفتار سازمانی بپردازید. همچنین نظریه های مختلف مربوط به یادگیری و انگیزش در سازمان ها را ارائه می کند. این واحد همچنین مفهوم اصلاح رفتار کارکنان را با استفاده از اصول تقویت و تنبیه ارائه می دهد. فرهنگ یادگیری زمانی است که یک سازمان تاکید زیادی بر تشویق اعضای خود به درک ارزش‌ها، شیوه‌ها، باورها، مجموعه مهارت‌ها و قراردادهای خود دارد. این کار کارکنان را قادر می‌سازد تا دانش و توانایی‌های مورد نیاز برای بهترین عملکرد، رضایت بهتر مشتریان و کمک به رشد سازمان را به دست آورند. توسعه فرهنگ یادگیری به زمان و تلاش کمی نیاز دارد، اما در درازمدت، نتایج چشمگیری را به همراه دارد.
کلیدواژه ها
برنامه آموزشی، فرهنگ یادگیری، انگیزه سازمانی، ارتقا کارکنان، افزایش مهارت
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر