بررسی تجربیات نسل z در آموزش ویادگیری مجازی و ارائه راهکارهای پیشنهادی در آموزش و یادگیری نسلz
کد مقاله : 1141-CNF
نویسندگان
مجید حسینی *1، فیروزه فتح الهی2
1آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، شهرستان پردیس
2کارشناس آموزش مجازی، بنیاد سعدی
چکیده مقاله
ورود تکنولوژی و فناوری های نوین در زندگی بشر سبب تغییرات بسیار شده است. آموزش یکی از مهم ترین بخش هایی است که شکل و قالب های مختلفی به خود گرفته است و سبب شده است که فراگیران در حوزه آموزش رویکردها و روش های نوینی را برای یادگیری و آموزش خود فرا بگیرند. در این راستا، سبک های یادگیری و آموزش برای فراگیران و معلمان نیز متفاوت شده است. نسل امروزی که به نسل بومیان دیجیتال معروفند در حوزه آموزش و سبک های یادگیری نیز ویژگی های قابل توجهی را از خود نشان داده اند. از این رو در این مقاله به بررسی تجربیات یادگیری و آموزش نسل زد درآموزش مجازی پرداخته شده است. روش این پژوهش مرور نظام مند است که مقالات در پایگاه های اطلاعاتی داخلی وخارجی انتخاب و پس از تجزیه و تحلیل، نتیجه گیری شد. بررسی ها حاکی از آن است که نسل زد برای آموزش خود سبک یادگیری بصری دارند، از این رو تولید فیلم های آموزشی بر طبق اصول استاندارد می تواند به یادگیری آنها کمک کند. این نسل به دنبال بهره مندی از تکنولوژی است و نگرش مربیان و معلمان باید در استفاده ی مفید و موثر از تکنولوژی در آموزش و یادگیری باشد.
کلیدواژه ها
نسل زد، یادگیری، آموزش، آموزش مجازی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر