بررسی تجارب معلمان از کلاسهای آموزش مجازی دردوران کرونا |
کد مقاله : 1135-CNF |
نویسندگان |
علی صحبت لو *1، زهرا جعفری2 1استادیار ،گروه علوم تربیتی،فلسفه تعلیم وتربیت، دانشگاه فرهنگیان(زنجان) ،تهران،ایران 2کارشناس ارشد مدیریت آموزشی |
چکیده مقاله |
هدف اصلی این پژوهش، بررسی تجارب معلمان از آموزش مجازی دردوران کرونا ( مطالعه موردی معلمان آموزش وپرورش ناحیه دو زنجان) بود. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی انجام شد. مطالعه با نمونه گیری هدفمند شروع و با نمونه گیری نظری ادامه یافت. در این پژوهش، برای فراهم کردن داده های تحقیق میدانی، با بیش از 24 نفراز معلمان شاغل در دوره ابتدایی که مشغول تدریس در آموزش مجازی بودند، مصاحبه تفصیلی انجامشد. سه سؤال در موردتجارب معلمان در آموزش مجازی از آنان پرسیده شد. بعد از تبدیل مصاحبهها به متن،کار تحلیل دادهها آغاز شد. بافته های پژوهش نشان داد که تجربه زیسته معلمان در زمینه آموزش مجازی با 72گذاری باز (مفاهیم)،36 کدگذاری محوری و 14کدگذاری گزینشی به اشباع نظری رسیده است. می توان نتیجه گرفت برای بهبود کیفیت آموزش مجازی نیازمند تقویت زیر ساخت ها، توانمند سازی معلمان، فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در معلمان است . |
کلیدواژه ها |
معلمان، آموزش مجازی ، وضعیت کرونایی، دوره ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |