بررسی فناوریهای جدید در آموزش و یادگیری |
کد مقاله : 1133-CNF |
نویسندگان |
محمد خسروی طناک *1، جواد ساعی2 1آموزش و پرورش شهرستان بیرجند و دانشگاه شهید بهشتی تهران 2دانشگاه بیرجند |
چکیده مقاله |
جهان همواره در حال تغییر و فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در حال گسترش است. برای هماهنگی با این تغییرات باید یادگیرنده مادامالعمر بود و تمایل طبیعی برای یادگیری بهمنظور تطبیق با تغییرات و غنیسازی مهارتها داشت. استفاده از فناوریهای نوین آموزشی و روشهای نوآورانه در آموزش از یک سو بهعنوان ابزاری مفید به مدرسان کارگاهها دورههای آموزشی کمک مینماید تا دورههایی باکیفیت بهتر و اثربخشی مطلوبتر برگزار نمایند و از سوی دیگر با ایجاد جذابیت بیشتر برای فراگیران، انگیزه یادگیری و تمایل به کسب دانشهای جدید را در مخاطبان افزایش داده و فرایند یادگیری را تسریع مینماید. تحقیق انجام شده یک مطالعه مروری است که از نظر هدف کاربردی و ازلحاظ نوع داده ها کیفی است. در این مقاله به بررسی شیوههای نوین آموزشی با استفاده از فناوریهای جدید اطلاعات و ارتباطات پرداخته شده است. بر اساس مطالعات انجام شده در این تحقیق روشهای نوین آموزش، شامل بلاکچین، بازیوارسازی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، متاورس و رایانش ابری میباشد. |
کلیدواژه ها |
آموزش، فناوری اطلاعات، یادگیری، آموزش الکترونیکی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |