برنامه ریزی آموزشی و تهیه و تنظیم طرح درس بر اساس الگوی پداگوژی (مطالعه موردی: گروه شغلی مسئول ایمنی و حفاظت فنی)
کد مقاله : 1132-CNF
نویسندگان
محمد ولایت زاده *
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
چکیده مقاله
پداگوژی یا تعلیم و تربیت، مطالعه روش های تدریس، از جمله اهداف آموزش و راه هایی که از طریق آن می توان به چنین اهدافی دست یافت. این رشته به شدت بر روانشناسی تربیتی متکی است که نظریه های علمی یادگیری را در بر می گیرد و تا حدی بر فلسفه تعلیم و تربیت که اهداف و ارزش آموزش را از منظر فلسفی در نظر می گیرد. این تحقیق با هدف تهیه و تنظیم برنامه درسی و آموزشی گروه شغلی مسئول ایمنی و حفاظت فنی در سال 1401 بر اساس الگوی دوره پداگوژی انجام گردید. در این تحقیق از روش مراحل مختلف چرخه آموزشی گروه شغلی مسئول ایمنی و حفاظت فنی به عنوان یک نمونه از استاندارد سازمان فنی و حرفه ای استفاده شده است. توانایی اجرای دستورالعمل های ایمنی و بررسی عدم انطباق های ایمنی، توانایی بازرسی به روش چک لیست ها و فرم ها، توانایی تهیه و تدوین انواع گزارش های ایمنی و توانایی تحلیل آمار و شاخص های حوادث از انواع مهارت های شغلی این گروه شغلی می باشند. در این تحقیق برای برنامه آموزشی مسئول ایمنی و حفاظت فنی 4 هفته درنظر گرفته شد که به ازای هر هفته 8 ساعت آموزش عمومی و تخصصی برنامه ریزی شد که با توجه به استاندارد سازمان فنی و حرفه ای ارائه شده است. ارزشیابی تکمیلی به روش آزمون چند گزینه ای انجام شد. روش تدریس نیز به صورت توضیحی و پرسش و پاسخ انتخاب گردید.
کلیدواژه ها
پداگوژی، طرح درس، برنامه ریزی آموزشی، ایمنی و حفاظت فنی، استاندارد مشاغل
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر