فرایند طراحی آموزش تعاملی در فرم دهی به محیطهای یادگیری الکترونیکی آینده با بهره-گیری از عناصر هوشمند |
کد مقاله : 1121-CNF |
نویسندگان |
فاطمه سیف * هنرهای رایانه ای گرایش چند رسانه، دانشکده چند رسانه، تبریز، ایران |
چکیده مقاله |
با ورود رایانه به زندگی انسانها و همچنین گسترش شبکه اینترنت، بسیاری از جنبههای زندگی از جمله سیستم آموزشی دستخوش تغییر شده و یا به سمت تحول بنیادی در حرکت است که از بزرگترین دستاوردهای تکنولوژی، شکلگیری یادگیری الکترونیکی است که تلفیقی از تعامل انسان، کامپیوتر و محتوای آموزشی است. با مطرحشدن آموزش الکترونیکی، بهعنوان نمودی از نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات به حوزه آموزش و فرایند یاددهی – یادگیری، مفهوم تعامل در فرایند آموزش و یادگیری دچار تحولاتی گسترده شده است. این پژوهش با رویکردی آیندهنگر و با مطالعه اسناد کتابخانهای و مقالات موجود در پایگاههای اطلاعاتی معتبر به بررسی فرایند تولید محتوای تعاملی و هدفمند با بهرهگیری از عناصر هوشمند میپردازد که طراحی آموزشی متناسب با نیازهای آموزشی افراد به اهداف آموزشی کاربران پاسخ دهد. بنابراین، مقاله حاضر تلاش نموده پس از ارائه تعریفی جامع از فناوری اطلاعاتی و ارتباطی، الگوی طراحی آموزشی متناسب با یادگیری الکترونیکی را مورد برسی قرار دهد. |
کلیدواژه ها |
طراحی آموزشی تعاملی، یادگیری تعاملی، آموزش و یادگیری الکترونیکی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |