کاربرد فناوری در توسعه حرفهای دانشجو معلمان |
کد مقاله : 1113-CNF |
نویسندگان |
امیرحسین روستائی * دبیر ریاضی آموزش و پرورش منطقه سامن |
چکیده مقاله |
آموزش و پرورش از جمله ارکان مهم و سرنوشت ساز می باشد که آینده یک جامعه را به طور چشمگیری متضمن می شود به این منظور پژوهش مورد نظر تحت عنوان کاربرد فناوری در توسعه حرفه ای معلمان و دانشجو معلمان انجام گرفت و همچنین از جمله مواردی که در پژوهش صورت گرفت می توان به تعیین صلاحیت های معلمی و عوامل و ارتباطات مهم بین عناصر آموزشی اشاره کرد. در نظام آموزشی کارآمد عناصر مختلف اعم از برنامه و مواد درسی یادگیرنده،ها معلم وسایل آموزشی، فضا و تجهیزات بودجه و اعتبارات با یکدیگر تأثیر متقابل دارند تا دستیابی به هدفهای مورد نظر را امکان پذیر سازند.پس لازم است هر یک از عناصر از کیفیت و کارآمدی لازم برخوردار باشند در این میان «معلم بهعنوان کارشناس یادگیری اثربخش مهمترین نقش را در فراهم سازی شرایط مناسب برای یادگیری ایفا می نماید و باید صلاحیتهای لازم را برای انجام چنین نقشی در نظام آموزشی دارا باشد هدف این پژوهش، شناسایی راه های عملی توسعه حرفهای معلمان در کشورهای توسعه یافته و ارائه پیشنهاد برای ارتقا حرفهای معلمان در دانشگاه فرهنگیان است به طور کلی از نظر انگیزه ی پژوهشی معلمان به طور معنادار در سطح بالاتری از میانگین و از نظر فرصت ها و امکانات پژوهشی تفاوت معناداری با میانگین مورد نظر نداشتند. طبق این رویکرد ابتدا شایستگی های پژوهشی مورد نیاز معلمان بر اساس مبانی نظری نظر متخصصان پژوهش و معلمان خبره شناسایی و اولویت بندی گردید. |
کلیدواژه ها |
کاربرد فناوری، توسعه حرفعه ای، معلمان ، دانشجومعلمان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |