(تجربه زیسته) فناوری هوش مصنوعیِ بلاکچین محور وکاربردهای آن درآموزش |
کد مقاله : 1101-CNF |
نویسندگان |
مصطفی سهرابلو * دبیررسمی آموزش وپرورش |
چکیده مقاله |
هوش مصنوعی باگسترش در حوزه های مختلف علمی،آموزشی،صنعت،فرهنگ،اقتصاد و...،نقش های بی بدیلی در تسریع پردازش داده ها وتعمیق یافته های علمی وافزایش دقت اطلاعات ایفا میکند.ازسویی دیگر ترکیب هوش مصنوعی با فناوری های دیگر واشتراک وبکارگیری ویژگیها وامکانات فنی آنها درساختارخود،اجتماع واکوسیستمی ازابزارها،قابلیت های فنی ونرم افزاری وامکانات ارزشمند را ایجادمیکند که همه روندها وفرآیندهای موجودرا ازلحاظ کمی وکیفی تحت تاثیر قرارمیدهد.بلاکچین ازجمله فناوری های نسبتا جدید وقدرتمندی است که هوش مصنوعی با گستردگی پروژه ها وپلتفرم هایی که دارد ازآن درساختار خود بهره میبرد واین همبستگی وترکیب هوش مصنوعی با بلاکچین،بر میزان وکیفیت خدمات ارایه شده به میزان قابل توجهی می افزاید که یکی از آنها بحث غیرمتمرکز شدن وعمومی شدن هوش مصنوعی است.یکی ازحوزه هایی که به طورفزاینده ای ازفناوری های مختلف درطول زمان تاثیر وتاثر می پذیرد،آموزش ویادگیری است.دراین مقاله،نگارنده بر تاثیر هوش مصنوعی غیرمتمرکز درحوزه های مختلف به ویژه آموزش پرداخته وبراساس تجربه خویش ،با معرفی یک اکوسیستم جامع مبتنی برهوش مصنوعی که دربستر بلاکچین ایجادشده وارایه خدمات میکند،کاربردهای آن درحوزه های آموزشی ازجمله شیمی،زیست و....را نیزبیان میکند. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی بلاکچین محور،فناوری بلاکچین،فناوری آموزشی،غیرمتمرکز،کاربرد فناوری درآموزش،اکوسیستم «سینگولاریتی نِت»،کاربرد فناوری درپداگوژی |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |