فرصت‌ها و چالش‌های استفاده از فناوری‌های آموزشی: آموزش تربیت‌بدنی در دوران کروناویروس
کد مقاله : 1098-CNF
نویسندگان
شبنم رحیمی1، عصمت مطهرنژاد *2
1دانشجوی کارشناسی رشته تربیت بدنی از دانشگاه فاطمه الزهرا اهواز واحد اروند آبادان. ایران.
2گروه علوم تربیتی، پردیس فاطمه زهرا، دانشگاه فرهنگیان، اهواز. ایران
چکیده مقاله
علوم ورزشی در نظام آموزش‌وپرورش جهان جایگاهی ارزشمند دارد و یکی از دروس کلیه مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه است. بعد از شیوع ویروس کرونا نقش آموزش مجازی موردتوجه قرار گرفت. پژوهش حاضر از نوع مروری و با روش کتابخانه‌ای و مطالعه کتاب و مقالات مرتبط انجام شده است. هدف اصلی این پژوهش برسی فرصت‌ها و چالش‌های استفاده از فناوری‌های آموزشی در آموزش تربیت‌بدنی در دوران کروناویروس است.دراین پژوهش به2نتیجه کاربردی دست یافتیم:1) اگرآموزش تربیت بدنی به شکل تک بعدی برمبنای آموزش مجازی به شکل آنلاین(سایتLMS ، برنامه های داخلی مانند:‌شاد،ایتا،سروش و..) وآفلاین (فایل های ضبط شده صوتی، ویدوئی، اپلیکیشن های آموزشی مانند: آموزش یوگا برای کودکان، Masterimg Teakwondo at Hom، Splits in 30 Daysو...) بهره مند شویم؛ وجود مربی حضوری برای پیشرفت وآموزش اصولی از ماهیت رشته تربیت بدنی غیرقابل انکار است؛ بر همین مبنا برای آموزش دروس عملی(آمادگی جسمانی، بسکتبال و..) با رعایت بهداشت ازکلاس حضوری در فضای باز و برای دروس تئوری(تغذیه ورزشی، قوانین رشته های مختلف و..)ازآموزش مجازی استفاده شود.2) امکانات آموزش مجازی درس تربیت بدنی باتوجه به رشته، شاخه های گسترده بسیار محدود است؛ یکی از تکنولوژی های بروز دنیا در سطح آموزش و سبک زندگی جدید به وسیله "فضای واقیت مجازی" است؛ با وجود گستردگی این فناوری که جایگاهش چندین برابر نسبت به آموزش حضوری از کمیت و کیفیت بالایی برخوردار است در این صورت می توان به شکل کامل و با کمترین دیدگاه منفی ازآموزش مجازی استفاده شود.
کلیدواژه ها
آموزش مجازی تربیت‌بدنی، شیوع کروناویروس، فناوری های آموزشی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر