بررسی پداگوژی بر کیفیت آموزش مجازی از نظر معلمان
کد مقاله : 1083-CNF (R1)
نویسندگان
الناز محمدعلی پور *
دبیر آموزش وپرورش (هنرآموز رشته الکترونیک)
چکیده مقاله
آموزش مجازی معمولاً انعطاف پذیری دسترسی را در هر مکان و زمان فراهم میکند،دانش آموزان در شبکه های اجتماعی، فرصت برقراری ارتباط و تبادل فکر و اندیشه را با سایر همتایان خود در داخل و خارج از نظام آموزشی پیدا می کنند.پژوهش حاضر تحقیق کاربردی است. از نظر شیوه گردآوری و تحلیل اطلاعات، این تحقیق توصیفی - پیمایشی است. به این معنی که متغیرهای پژوهش در قالب نظرسنجی بوده و هیچ گونه تغییر در جامعه پژوهش صورت نمی گیرد. جامعه آماری این پژوهش معلمان دوره دوم متوسطه کاشان که تعداد آن ها 100 نفر می باشد، است. با توجه ‌به جدول مورگان و درنظرگرفتن جامعه 100 نفری، حجم نمونه 80 نفر از معلمان شهر انتخاب گردید. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش‌نامه محقق ساخته است و تجزیه‌وتحلیل بر اساس تکنیک تحلیل سلسله‌مراتبی بر اساس نرم‌افزار Exel انجام شد. نتایج نشان داد که در بین زیرمعیارها، طرح درس ایجاد یادگیری عمیق تر و پایدارتر در رتبه یک و به‌عنوان مهم‌ترین زیرمعیار شناسایی شد. در بین شاخص‌ها‌ی اجرای آموزش زیرشاخص موقعیت و محیط یادگیری از عوامل بسیار مؤثر بر اجرای آموزش است در رتبه اول و به‌عنوان مهم‌ترین شاخص شناسایی شد. در بین شاخص‌ها‌ی ارزشیابی آموزش زیرمعیار تعهد به آموزش به‌عنوان یک امر مهم و محوری، نه یک فعالیت اختیاری و غیرضرور در رتبه اول قرار گرفت. در بین شاخص‌ها‌ی اهمیت آموزش مجازی زیرمعیار استفاده از فناوری‌های جدید به‌ویژه فناوری ارتباطی، در رتبه اول و به عنوان مهم ترین شاخص شناسایی شد.
کلیدواژه ها
آموزش مجازی، کیفیت آموزش، آموزش و پرورش.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی