کاربست واقعیت مجازی در فرایند یاد دهی بخش های آزمایشگاهی و انتزاعی درس شیمی به عنوان رویکرد پداگوژیکی دانش محتوا |
کد مقاله : 1072-CNF |
نویسندگان |
حامد کاظمی *1، زهره رستمی2، مریم آذر افرا2 1آموزش وپرورش منطقه سامن 2آموزش و پرورش منطقه سامن |
چکیده مقاله |
آزمایش به عنوان بخش تجربی از علم شیمی قسمت مهمی از آموزش این علم است. بهره گیری از فناوری واقعیت افزوده برای انجام آزمایش شیمی مجازی شیوه جدید برای یاد دهی کارای تدریس آزمایش شیمی سنتی است. این شیوه، یارانه یا تلفن همراه که ابزاری در دسترس هستند را به عنوان پلت فرم خود در نظر می گیرد، که می تواند محیطی پویا با صحنه شبیه سازی سه بعدی، تعامل نسبتاً طبیعی و بازخورد سریع به عنوان اصول طراحی خود به کار می گیرد و تکنیک واقعیت افزوده Unity3Dرا به عنوان ابزار آموزشی خود در نظر می گیرد. سیستم آزمایش شیمی مجازی واقعیت افزوده دارای سه مؤلفه کاربردی است: یادگیری دانش ، انجام آزمایش تجربی و ارزشیابی اثر یادگیری. این شیوه، تدریس آزمایش شیمیایی سنتی را به یک شکل آزمایش مجازی متقابل طبیعی تبدیل می کند، که باعث افزایش احساس مشارکت فراگیران می شود و تغییرات جدیدی را در یاددهی آزمایش شیمیایی به ارمغان می آورد. |
کلیدواژه ها |
واقعیت مجازی، تدریس شیمی ،پداگوژی دانش محتوا، یاد دهی مجازی |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |