نگاهی به جایگاه و نقش بازی‌وارسازی در فرایند یاددهی یادگیری
کد مقاله : 1071-CNF
نویسندگان
الهام خسروی *1، مرتضی شاه مرادی2، سبا براتی3
1همدان،اسدآباد،دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی
2عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه سید جمال الدین اسد آبادی، همدان.
3همدان ،اسدآباد ،دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی
چکیده مقاله
استفاده از روش‌های نوین یاددهی یادگیری نقش مهمی در بهبود کیفیت یادگیری دانش‌آموزان و تحقق اهداف نظام آموزشی دارد. هدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه و نقش بازی‌وارسازی در فرایند یاددهی یادگیری بود. پژوهش از نوع مقالات مروری و به روش توصیفی-تحلیلی و با مراجعه به مقالات و اسناد علمی معتبر انجام شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که بازی‌وارسازی با شیوه‌های مختلف مانند ایجاد انگیزه و جذابیت، تکرار و تمرین، تأثیر بر رفتارها و نگرش‌ها، ایجاد آرامش، توجه به بعد عملی یادگیری،کمک به حل مسئله و بهبود تعامل دانش‌آموزان به فرایند یاددهی یادگیری دانش‌آموزان کمک می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت استفاده از روش بازی‌وارسازی در بهبود یادگیری و لذت بخش نمودن این فرایند نقش داشته و موجب می‌شود که دانش آموزان با علاقه و رغبت در فرایند یادگیری درگیر شده و آموزش‌های ارایه شده توسط معلم ضمن جذابیت از اثربخشی مطلوبی نیز برخوردار گردند. در نهایت پیشنهاد می‌گردد که با آموزش‌های پیش و ضمن خدمت با کیفیت، معلمان را برای اجرای صحیح این روش آماده ساخت.
کلیدواژه ها
بازی وار سازی، روش تدریس، یاددهی یادگیری، دانش آموزان.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر