نگاهی به جایگاه و نقش بازیوارسازی در فرایند یاددهی یادگیری |
کد مقاله : 1071-CNF |
نویسندگان |
الهام خسروی *1، مرتضی شاه مرادی2، سبا براتی3 1همدان،اسدآباد،دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی 2عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه سید جمال الدین اسد آبادی، همدان. 3همدان ،اسدآباد ،دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی |
چکیده مقاله |
استفاده از روشهای نوین یاددهی یادگیری نقش مهمی در بهبود کیفیت یادگیری دانشآموزان و تحقق اهداف نظام آموزشی دارد. هدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه و نقش بازیوارسازی در فرایند یاددهی یادگیری بود. پژوهش از نوع مقالات مروری و به روش توصیفی-تحلیلی و با مراجعه به مقالات و اسناد علمی معتبر انجام شد. یافتههای پژوهش نشان داد که بازیوارسازی با شیوههای مختلف مانند ایجاد انگیزه و جذابیت، تکرار و تمرین، تأثیر بر رفتارها و نگرشها، ایجاد آرامش، توجه به بعد عملی یادگیری،کمک به حل مسئله و بهبود تعامل دانشآموزان به فرایند یاددهی یادگیری دانشآموزان کمک میکند. در نتیجه میتوان گفت استفاده از روش بازیوارسازی در بهبود یادگیری و لذت بخش نمودن این فرایند نقش داشته و موجب میشود که دانش آموزان با علاقه و رغبت در فرایند یادگیری درگیر شده و آموزشهای ارایه شده توسط معلم ضمن جذابیت از اثربخشی مطلوبی نیز برخوردار گردند. در نهایت پیشنهاد میگردد که با آموزشهای پیش و ضمن خدمت با کیفیت، معلمان را برای اجرای صحیح این روش آماده ساخت. |
کلیدواژه ها |
بازی وار سازی، روش تدریس، یاددهی یادگیری، دانش آموزان. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |