تاثیر هوش مصنوعی بر بهبود تدریس اساتید دانشگاه |
کد مقاله : 1068-CNF |
نویسندگان |
پارسا پورطهماسی *1، محمد مهدی امین دهقان2، سینا پیشگاهی2 1دانشجوی رشته آموزش کاروفناوری, دانشگاه فرهنگیان, پردیس شهید رجایی, قزوین, ایران 2دانشجوی رشته آموزش کاروفناوری، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید رجایی، قزوین، ایران |
چکیده مقاله |
ارتباط انسان و ماشین به عنوان یک زمینه ارتباطی جدید آموزش پدیدار شده است و باید در سال های آینده به یک اولویت برای بورسیه آموزشی تبدیل شود. با هوش مصنوعی و رباتهایی که آموزشهای شخصیسازی شده را ارائه میکنند، نقش معلمان و اساتید ممکن است به سمت ناظرانی که دستورالعملهای هدایتشده ماشینی را طراحی و انتخاب میکنند، پیشرفت دانشآموز و دانشجو را نظارت میکنند و پشتیبانی میکنند تغییر کند.پیشرفتهای فناوری منجر به پیشرفتهای جدیدی در این زمینه شده است، مانند ارزیابیهای مخفیانه، که برخی از استرسهایی را که دانشآموزان و دانشجویان در مورد ارزیابی تجربه میکنند کاهش میدهد. این رویکرد، آزمون را برای معلمان و اساتید دانشگاه فراگیرتر و مفیدتر می کند، زیرا روش ها در تار و پود یادگیری تنیده شده و برای دانش آموزان نامرئی هستند .در مورد آموزش، ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری ماشینی را می توان برای کارهای مختلفی مانند نظارت بر فعالیت فراگیران و ایجاد مدل هایی که به طور دقیق نتایج آن ها را پیش بینی می کند، استفاده کرد. هوش مصنوعی علاوه بر مزایای بسیاری که دارد مشکلاتی را نیز به وجود میاورد که باید از آن ها آگاه باشیم تا از مشکلات بزرگتر جلوگیری کنیم در این مقاله به تاثیراتی که هوش مصنوعی بر تدریس و آموزش میگذارد میپردازیم و فعالیت هایی که اساتید، معلمان، دانش آموزان و دانشجویان باید انجام بدهند تا از این مشکلات جلوگیری کنند را بیان میکنیم. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، پیشرفت های فناوری، آموزش هوشمند، آموزش و پرورش، اساتید، تدریس هوشمند، دانشگاه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |