چالش های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمان آموزش مجازی از دیدگاه دانشجومعلمان ورودی 98 استان قزوین و راهبردهای مقابله با آن
کد مقاله : 1067-CNF
نویسندگان
رحیم محجوب *1، مائده سور2
1استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان، مدیریت امور پردیس های استان قزوین
2دانشجوی کارشناسی پیوسته دبیری رشته آموزش کار و فناوری، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بنت‌الهدی صدر، قزوین، ایران
چکیده مقاله
اپیدمی ویروس کرونا همزمان با سایر کشورهای جهان در ایران نیز لزوم رعایت قرنطینه خانگی را مطرح و درنتیجه، ادامه آموزش حضوری را با اختلال مواجه کرد و آموزش مجازی راهکاری برای عدم توقف آموزش در مدارس و دانشگا هها انتخاب شد. راهکاری که اما دانشجویان و دانشگا هها را با چالش جدیدی رو به رو کرد.هدف از انجام این پژوهش آسیب شناسی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمان آموزش مجازی با نظرسنجی از دانشجومعلمان ورودی 98 استان قزوین است. یافته های پژوهش نشان می دهد که آموزش مجازی ضربه ای بزرگ بر بدنه فرایند یادگیری-یاددهی وارد کرده است و معایب آن غیرقابل انکار است این پژوهش به آسیب شناسی این پدیده پرداخته و راهکار هایی را برای آینده روند آموزش مجازی مطرح می کند تا هنگام قرار گرفتن در شرایطی مشابه با مشکلات قبل رو به رو نشد.به منظور جمع آوری اطلاعات از مصاحبه استفاده شده است. سؤال اصلی پژوهش این بود دانشجویان در مورد نقاط ضعف و نقاط قوت آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا چه تجربیاتی دارند. در تحلیل مصاحبه ها مفاهیم اصلی از جملات ابراز شده توسط خود دانشجویان استخراج شده است.
کلیدواژه ها
آموزش مجازی، مصاحبه، چالش، فناوری اطلاعات و ارتباطات، راهکار.
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر