بررسی پیامدهای فناوری بر توسعه حرفهای معلمان شهر مراغه در دوره کرونا
کد مقاله : 1066-CNF
نویسندگان
رحیم محجوب *1، سحر محمدعلیزاده2
1استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان، مدیریت امور پردیس های استان قزوین
2دانشجوی کارشناسی پیوسته دبیری رشته آموزش کار و فناوری، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بنت‌الهدی صدر، قزوین، ایران
چکیده مقاله
دوره کرونا موجب تأثیرات زیادی بر زندگی بشر شد و از جمله آنها افزایش نفوذ فناوری بر زندگی بشر بود. در همه جنبه های زندگی بشر در این دوره فناوری توانست جایگاه خود را تحکیم ببخشد و به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسانها تبدیل شود. آموزش تا حدود زیادی بر بستر فناوری قرار گرفت و بسیاری از کشورها مجبور شدند مدارس را ببندند و از روش مجازی برای ادامه آموزش استفاده کنند. معلمین از جمله اقشاری بودند که به ناچار به استفاده از فناوری روی آوردند و حتی معلمین که آشنایی زیادی با استفاده از فناوری نداشتند مجبور شدند قدم بهسوی آن بردارند. از این رو هدف از این تحقیق بررسی پیامدهای فناوری بر توسعه حرفهای معلمان شهر مراغه در دوره کرونا است. روش تحقیق پیمایشی است و جامعه آماری معلمان شهر مراغه میباشند. روش گردوار اطلاعات میدانی با استفاده از پرسشنامه است. یافته‌های تحقیق نشان داد که استفاده از فناوری در دوره کرونا تأثیر بالایی بر روی توسعه حرفهای معلمین داشته است. میتوان نتیجه گرفت که دانش، مهارت، نگرش و ویژگیهای شخصیتی معلمان تحت تأثیر فناوری در دوره کرونا قرار گرفته است.
کلیدواژه ها
فناوری، توسعه حرفهای معلمان، کرونا
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر