مطالعه تطبیقی کاربرد فناوری در ارزشیابی کشورهای ایران و ژاپن |
کد مقاله : 1052-CNF |
نویسندگان |
مرتضی شاه مرادی *1، زهرا عباسی2، ناصر رجبی2 1عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه سید جمال الدین اسد آبادی، همدان. 2دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه سید جمال الدین اسد آبادی |
چکیده مقاله |
هدف مقاله حاضر بررسی تطبیقی کاربرد فناوری در ارزشیابی کشورهای ایران و ژاپن بود. این پژوهش با استفاده از روش تطبیقی انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر، مقالات و منابع علمی مرتبط با ارزشیابی ایران و ژاپن می باشد، ابزار این پژوهش تحلیل متنی بوده است. یافته های پژوهش حاضر نشان داد که مهم ترین ویژگی های نظام ارزشیابی ایران شامل: نظام ارزشیابی ملی و متمرکز، ارزشیابی تکوینی یا مستمر، استفاده از ارزشیابی پرسش-روش محور می باشد و در مقابل مهم ترین ویژگی های نظام ارزشیابی در کشور ژاپن شامل نظام ارزشیابی مدرسه محور، استفاده از ارزشیابی های ورودی، تکوینی، پایانی و هماهنگ و نظام ارزشیابی فعالیت محور است. در نتیجه میتوان گفت کاربرد ابزارهای فناورانه و تاکید بر آن ها باید در راستای هدف های پداگوژیک صورت گیرد و نکته مهم تر اینکه تحقق هدف های پداگوژیک در گرو استفاده مناسب از ابزارها، وسایل و قابلیت های فناورانه است. |
کلیدواژه ها |
مطالعه تطبیقی، فناوری، ارزشیابی، ایران، ژاپن. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |