جایگاه ارزشیابی آموزشی در طراحی و تولید محتوای الکترونیک دروس ریاضی دبستان
کد مقاله : 1051-CNF
نویسندگان
نگین توماج *1، عفت عباسی2
1دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه خوارزمی
2دانشیار گروه برنامه ریزی درسی دانشگاه خوارزمی تهران-واحدکرج
چکیده مقاله
هدف از پژوهش حاضر تبیین جایگاه ارزشیابی آموزشی درطراحی و تولید محتوای الکترونیک دروس ریاضی دبستان و هم چنین اهمیت و ضرورت پرداختن به اصول ارزشیابی آموزشی در طراحی محتوای الکترونیک بود. این پژوهش به شیوه ی اسنادی-کتابخانه ای انجام شد. در ابتدا به بررسی مفاهیم ارزشیابی آموزشی و اصول آن پرداختیم .سپس به بیان اهمیت انجام ارزشیابی صحیح و اصولی به تبیین مبحث طراحی محتوای الکترونیک و کاربرد اصول ارزشیابی در آن ها پرداخته شد . ارزشیابی از ارکان مهم هر سیستمی است و همانا ارزشیابی صحیح و به موقع باعث می شود تا از نتیجه فعالیت ها برای بهبود مستمرکارها استفاده شود. در نظام های آموزشی به ویژه نظام آموزش ابتدایی که اصلی ترین و نقطه آغاز تحصیلات رسمی است، لازم است تا به امر ارزشیابی توجه ویژه شود؛ مدرسان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت لازم است در هنگام طراحی محتوای الکترونیک درس ریاضی که یکی از دروس اصلی دوره تحصیلات عمومی است، ارزشیابی تشخیصی، تکوینی و پایانی را مد نظر داشته باشند.
کلیدواژه ها
ارزشیابی آموزشی، طراحی، محتوای الکترونیک، ریاضی، دبستان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر