تجربه استفاده از پادکست جهت ایجاد انگیزه در دانشآموز پایة دوم برای ارسال تکالیف در شبکه آموزشی دانشآموزان(شاد) |
کد مقاله : 1048-CNF |
نویسندگان |
ُسید ضیاءالدین شفائی املشی *1، اکرم باقری2 1کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران 2کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران |
چکیده مقاله |
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از فناوری در فرایند آموزش امری اجتنابناپذیر است، یکی از مصادیق فناوری در آموزش، استفاده از پادکستهای صوتی هستند. از این رو، هدف پژوهش حاضر بیان تجربیات پژوهشگر بعنوان دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان در استفاده از پادکست برای ایجاد انگیزه و علاقةدر دانشآموز پایة دوم برای ارسال تکالیف در شبکة شاد میباشد. پژوهش حاضر از نوع مطالعات کیفی است که با استفاده از رویکرد روایتی و کاربست خودشرححالنویسی انجام گرفتهاست. در واقع پژوهشگر درصدد بیان تجارب خود میباشد. برای جمعآوری دادهها، از روایتهای روزانة پژوهشگر استفاده شدهاست. پس از مکتوب کردن روایتها، جهت تجزیه و تحلیل داده از روش کدگذاری سه مرحلهای باز، محوری و گزینشی استفاده شد. یافتهها بیانگر این بود که پس از ساختن پادکستهایی که محتوای آن خواندن متن درس و حکایتهای کتاب فارسی پایة دوم بود، انگیزة دانشآموز بیشتر شده و او علاقة بیشتری برای انجام تکالیف و ارسال آنها به صورت صوتی در گروه کلاسی شاد نشان دادهاست. نتیجه این تجربه میتواند دستاورد مفیدی به جهت استفاده از فناوریهای نوین برای معلمان در پایههای مختلف تحصیلی در برداشتهباشد. |
کلیدواژه ها |
پادکست، آموزش مجازی، تجربهزیسته، شبکة شاد، انگیزه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |