مروری بر تدریس با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK
کد مقاله : 1044-CNF
نویسندگان
امیر محمد بهرامی مداح *
دانشجوی کارشناسی آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه امینی تبریز، ایران
چکیده مقاله
با توجه به توسعه علم و فناوری امروز، هیچ کس از آموزش و یادگیری بی‌نیاز نیست. از این رو بسیاری از پژوهش‌های آموزشی به این موضوع اختصاص دارد که مطالب درسی چگونه طراحی شود تا حداکثر یادگیری در فراگیر را موجب گردد. در این راستا رویکرد تدریس تلفیقی به ویژه روش تدریس تلفیقی STEM از جمله روش‌هایی است که امروزه مورد توجه قرار گرفته است. اما طراحی محتوا به تنهایی برای یادگیری اثر بخش کافی نمی‌باشد و یکی دیگر از اجزای بسیار مهم در یادگیری، روش بیان و آموزش مطالب طراحی شده توسط معلم می‌باشد. به همین دلیل اغلب معلمان به روش‌های نوین تدریس روی آورده‌اند که یکی از جدیدترین آن‌ها دانش محتوایی فناوری آموزشی (TPACK)می‌باشد. در این مقاله مروری، سعی شد از انواع پژوهش‌ها و مقالات معتبری که در حوزه شیوه‌های نوین تدریس، طراحی آموزشی و ارتباط آن‌ها با TPACK و STEM به چاپ رسیده استفاده شود. به همین منظور پژوهش حاضر به بررسی مروری بر تدریس با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK می‌پردازد.
کلیدواژه ها
STEM، TPACK، رویکرد تلفیقی، یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر