تحلیل رویکردهای مبتنی بر ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم وتربیت
کد مقاله : 1034-CNF
نویسندگان
بیژن بابایی1، وحیده مرادیان محمدیه *2
1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان تهران
2دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر تحلیل رویکردهای یادگیری با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در قلمرو تعلیم و تربیت است. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی است. یافته های پژوهش بیانگر آن است که در زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در قلمرو تعلیم و تربیت دو رویکرد وجود دارد که عبارتند از : رویکرد اصلاح گرا و رویکرد تحول گرا. هر یک از این رویکردها پیرامون بهره‌گیری از فناوری‌های نوین دیدگاه‌هایی را مطرح نموده‌اند که دارای افراط و تفریط‌هایی هستند. اما در این میان رویکرد تلفیقی(ترکیبی) نگاهی متفاوت نسبت به بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در قلمرو تعلیم و تربیت دارد. بدین صورت که کاملاً آموزش‌های سنتی را رها نمی‌کند و کاملاً نیز تاکیدش بر استفاده از آموزش الکترونیک نیست، بلکه سعی کرده است که از هر دو این رویکردها در زمینه یادگیری استفاده نماید. نتایج پژوهش نشان داد که قلمرو تعلیم و تربیت به ناچار باید نسبت به شیوه‌های سنتی تغییراتی ایجاد نماید و به سمت و سوی آموزش‌های ترکیبی سوق یابد
کلیدواژه ها
رویکردهای یادگیری، فناوری‌های نوین، تعلیم و تربیت
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر