تبیین جایگاه فناوری های نوین آموزشی در دانشگاه پیام نور و کاربرد آن در بهبود یادگیری |
کد مقاله : 1032-CNF |
نویسندگان |
مریم انصاری، زهرا فتاح زاده * دانشگاه پیام نور |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر تبیین جایگاه فناوری های نوین آموزشی در دانشگاه پیام نور و کاربرد آن در بهبود یادگیری است. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی است.فناوری اطلاعات و ارتباطات، سیستم های آموزشی جهان را قادر ساخته تا فرصت های آموزشی را با صرف کمترین هزینه در اختیار همگان بگذارند. این ابزارها، امکان ارائه آموزش های بسیار متنوع، برای تمامی افراد جامعه را فراهم می آورند. در جامعه ما نیز گروه های گوناگون، نیازهای آموزشی مختلف در زمینه علوم و معارف دینی دارند. یافته های پژوهش بیانگر آن است که فناوری های نوین در دانشگاه پیام نور به صورت آموزش الکترونیک، آموزش غیرحضوری و آموزش تلفیقی انجام میشود. بدین صورت که بسیاری از فعالیتهای آموزشی مبتنی بر آموزش از راه دور است و دانشگاه پیام نور در همه زمینهها سعی کرده است که از فناوریهای نوین آموزشی در یادگیری استفاده نماید. نتایج پژوهش نشان داد که فناوری های نوین بر تمام جریان آموزش سیطره یافته اند و در دانشگاه پیام نور توجه بسیاری به بهره گیری از فناوری ها در تدریس، ارزشیابی، امور اداری و دفتری شده است. |
کلیدواژه ها |
فناوری های نوین، دانشگاه پیام نور، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |