تجارب معلمان و دانش آموزان از یادگیری الکترونیکی در پداگوژی و در دوران کرونا (مورد مطالعه: مدارس دخترانه دوره دوم ابتدایی شهر تویسرکان)
کد مقاله : 1031-CNF
نویسندگان
شیرین مالمیر *
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
چکیده
هدف این پژوهش، بررسی تجربه زیسته معلمان و دانش‎ آموزان دختر مدارس ابتدایی دوره دوم شهر تویسرکان از یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا بود. پژوهش حاضر، از نوع مطالعه ، از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه اجرا، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را معلمان و دانش آموزان دختر دوره دوم ابتدایی مدارس شهرتویسرکان درسال 1401-1400 تشکیل داده . با‎توجه به این نظر کلیه معلمان در این پژوهش حائز اهمیت بود، لذا کل جامعه معلمان یعنی 57 نفر، در نمونه آماری لحاظ و از کل 500 نفر دانش‎آموز طبق جدول حجم نمونه مورگان، 217 نفر از آن‎ها در حجم نمونه در نظر گرفته شد. باتوجه به محدودیت های سطح کشور به ویژه استان همدان شهر تویسرکان در دوران کرونا عدم دسترسی لازم جهت مصاحبه حضوری با آزمودنی ها، پرسشنامه و چک لیست محقق ساخته، که شامل 2 پرسشنامه 2 فرم چک لیست بود، به صورت مجازی و غیرحضوری، بین آن ها توزیع شد. داده‌ها با استفاده از روش آماری و استنباطی مجذور خی μ2 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های حاصل از پژوهش نشان داد از نظر معلمان و دانش آموزان استفاده از آموزش الکترونیکی در دوران کرونا موجب بهبود فرآیند یاددهی-یادگیری در فرآیند تدریس از آموزش الکترونیکی در دوران کرونا موثر بوده. هم چنین میزان دانش و مهارت رایانه ای معلمان و دانش آموزان مطلوب و وضعیت تجهیزات و امکانات سخت‎ افزاری موجود و مطلوب در آموزش الکترونیکی در نظر گرفته شد. در آخر راه کارهای بهبود آموزش الکترونیکی از طرف هر دو گروه بیان گردید.
کلیدواژه ها
واژه‌های کلیدی: یادگیری الکترونیکی، آموزش، تدریس، مهارت رایانه ای، کرونا
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر