اثربخشی واقعیت افزوده در فرآیند یاددهی -یادگیری دانش آموزان |
کد مقاله : 1030-CNF |
نویسندگان |
فریناز صناعی *1، افرا صناعی2، محمد پاک سرشت3 1دکتری مدیریت فناوری اطلاعات ،گزوه علوم تربیتی،پردیس شهید مفتح،دانشگاه فرهنگیان،تهران،ایران 2مربی،کارشناس ارشد عمران،دانشگاه آزاد واحد غرب 3دکتری تخصصی فلسفه تعلیم وتربیت گروه علوم تربیتی،پردیس شهید مفتح،دانشگاه فرهنگیان،تهران،ایران |
چکیده مقاله |
در این پژوهش عملکرد واقعیت افزوده در جهت بهبود فرایندهای یاددهی- یادگیری دانش اموزان ارائه میگردد که بتوان فرصت هایی را فراهم کرد تا دانش اموزان یاد بگیرند .در عصر کنونی میتوان با غرق کردن دانش اموزان در واقعیت مجازی تجربه واقعی در آموزش ایجاد کرد و با شبیه سازی موقعیتهای سخت و پیچیده فرصتهای بیشتری را برای یادگیری دانش اموزان به وجود آورد .علاوه بر این واقعیت افزوده نیز با قرار دادن اشیا مجازی درون محیطهای واقعی توانسته است نقش موثری در فرایند آموزش علوم مختلف مانند ،پزشکی ،جغرافیا، معماری، باستان شناسی و... داشته باشد .عناصر واقعیت افزوده به کمک صدا، ویدئو، گرافیک یا داده های GPS به دنیای واقعی افزوده میشوند. به همین دلیل میتوان از واقعیت افزوده برای افزایش ایجاد انگیزه دانش اموزان، ارزیابی میزان یادگیری دانش اموزان ، حمایت از دانش اموزان کم توان ذهنی، توضیح و تفسیر مطالب درسی به همراه سرگرمی محتویات گرافیکی و تعامل بیشتر دانش آموزان استفاده کرد. با بررسی روشهای سنتی به این نتیجه رسیدیم که پیاده سازی این روشهای سنتی مشکل بوده و پر هزینه و با خطاهای زیاد همراه هستند ،در حالی که روشهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دارای دقت و کیفیت بالا در ارزشیابی و همراه با تولید محتواهای مناسب وارزشمند هستند. |
کلیدواژه ها |
آموزش واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی ،فرآیند یاددهی و یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |