بررسی فناوریهای نوین آموزشی در عصر دیجیتال و تأثیر بر نظام تعلیم و تربیت |
کد مقاله : 1018-CNF |
نویسندگان |
محمدباقر نصیری * پردیس شهید بهشتی زنجان |
چکیده مقاله |
مقاله حاضر به روش مروری- کتابخانهای است که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر درآمده است. هدف این مطالعه بررسی فناوریهای نوین آموزشی در عصر دیجیتال و تأثیر بر نظام تعلیم و تربیت انجامگرفته است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی SID، scholar G و موتور جستجوی گوگل بهدستآمده است؛ که نتایج بهدستآمده نشان دادهاند، تعلیم و تربیت شاخص اصلی رشد و توسعه در جامعه امروزی است. جهان امروز به سمت فناوریهای جدید میرود. این فناوریها در عصر کنونی به کمک نظام تعلیم و تربیت آمده است و استفاده از تدریس مجازی و بسترهای آنلاین توصیه میشود. ما در این مقاله به تکنولوژیهای جدید آموزشی پرداختهایم و تحول نظام تعلیم و تربیت را بیان کردهایم. این تحقیق از نوع توصیفی – تحلیلی است. استفاده از روشهای جدید تدریس که با بهرهگیری از تکنولوژی آموزشی است، باعث تعامل دانش آموزان، ایجاد انگیزه در آنان و یادگیری دوطرفه و مؤثر میگردد. دانش آموزان، خود به جمعآوری اطلاعات میپردازند و بهصورت گروهی با معلم مشارکت میکنند. ما در این مقاله به بررسی استفاده مفید و غیرمفید از بستر آنلاین نیز پرداختهایم. |
کلیدواژه ها |
فناوری اطلاعات، آموزش، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |