تاثیر آموزش از طریق بازی وارسازی بر یادگیری و انگیزش هنرجویان پایه یازدهم در درس توسعه برنامه سازی و پایگاه داده
کد مقاله : 1012-CNF
نویسندگان
فائزه علیزاده نیا *، معصومه ساریخانی
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش از طریق بازی وارسازی بر یادگیری و انگیزش هنرجویان پایه یازدهم در درس توسه برنامه سازی و پایگاه داده انجام شده است. نمونه ی آماری این پژوهش شامل 30 نفر از هنرجویان دختر پایه ی یازدهم رشته شبکه و نرم افزار رایانه ای هستند که به روش دردسترس انتخاب شده اند. روش انجام این پژوهش از نوع شبه آزمایشی است که به صورت پیش آزمون و پس آزمون با طرح گروه آزمایش و کنترل انجام شده است.گروه آزمایش شامل هنرجویانی بودند که با استفاده از بازی وارسازی آموزش دیدند و گروه کنترل آن دسته از هنرجویانی بودند که چنین آموزش هایی را دریافت نکردند. برای جمع آوری داده در این پژوهش از پرسشنامه طراحی انگیزشی کلر (2006) استفاده شده است. داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار spss تحلیل شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که استفاده از بازی وارسازی انگیزش و یادگیری هنرجویان پایه یازدهم را در فراگیری درس توسعه برنامه سازی و پایگاه داده افزایش می دهد.
کلیدواژه ها
آموزش، انگیزش، بازی وارسازی، هنرجویان، یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر