مطالعه ای بر کاربرد فناوری و تکنولوژی در توانمندسازی اساتید و معلمان |
کد مقاله : 1010-CNF |
نویسندگان |
احمد اسدزاده * دانشگاه شهید مدنی تبریز |
چکیده مقاله |
امروزه یادگیری الکترونیک جایگاه ویژهای در آموزش بشر دارد. اگرچه معلمان کاربران اصلی فناوری در آموزش هستند، اما زیرساختهای مورد نیاز و ماهیت دروس نیز جایگاه ویژهای در بهرهمندی اساتید از این امکان آموزشی دارند. با توجه به رشد سریع تکنولوژی و فناوری های جدید در جهان سازمان های امروزی برای توسعه و بقا نیاز به همسو شدن با سرعت تغییرو تحولات جامعه دارند. از آنجا که نیروی انسانی آموزش دیده یکی از مهمترین نهادههای اقتصاد در هر کشوری است و به ویژه در کشورهای در حال توسعه که با کمبود سرمایه های مادی مواجه هستند اهمیت خاصی دارد و نیز آموزش و پرورش به عنوان مولفه ای تاثیرگذار در اداره آینده کشور، فرصت هایی بی بدیل برای کشورهای در حال توسعه پدید آورده است. بنابرین فناوری اطلاعات را می توان به عنوان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارایی آموزش مورد استفاده قرار داد. پژوهش های گذشته نشان می دهد که استفاده از تکنولوژی آموزشی به افزایش کارایی و اثربخشی و توانمند شدن جامعه مذکور منجر می گردد و توسعه و بقا سازمان آموزش و پرورش را تضمین می کند.پژوهش حاضر از نوع کیفی بوده و روش انجام آن توصیفی – تحلیلی است که به منظور گردآوری اطلاعات مرتبط منابع مختلف گردآوری و مطالعه گردیده و با روش فیش برداری مورد تحلیل قرار گرفته است. هدف ما بررسی نقش و کاربرد تکنولوژی آموزشی به خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات در توانمند سازی جامعه آموزش و پرورش می باشد. |
کلیدواژه ها |
فناوری اطلاعات و ارتباطات ، آموزش الکترونیکی ، مدارس هوشمند ، انگیزه. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |