یادگیری ترکیبی با روش کلاس معکوس: ارائه مدل آموزشی |
کد مقاله : 1009-CNF |
نویسندگان |
فاطمه فضلعلی * گروه زبان انگلیسی، دانشگاه فهرنگیان، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
شرایط ملی و بینالمللی دوران همه گیر کرونا در سال 2020باعث شد که معلم ها روشهای تدریس مختلف را ارزیابی کنند و از راهبردهای فعالیت های دانش آموز- محور در کلاس درس درفرایند یادگیری استفاده کنند. این مقاله مدل آموزشی کلاس معکوس را به عنوان یک مدل در یادگیری ترکیبی بررسی کرده است.در این کلاس معکوس، تدریس مستقیم معلم به منزل منتقل می شود و کلاس درس محلی برای حل تمرین، تعامل و همکاری گروهی می شود. در این مطالعه، ابتدا پژوهش های انجام شده در زمینه روش معکوس بررسی شد و سپس کاربرد آن توضیح و تحلیل شد. با تحلیل محتوی ها در مورد روش معکوس، این مطالعه، مراحلی را پیشنهاد کرد که برای اجرای کلاس معکوس اثربخش بود. پس از آن، مزایا و معایب روش معکوس مطرح شد. بررسی ها نشان داد که روش معکوس، تغییری در پارادایم روش تدریس ایجاد کرده است و زمان آن فرا رسیده است که چارچوب کلاس معکوس به عنوان یادگیری ترکیبی بیشتر مطرح شود. این پژوهش می تواند برای معلم ها و نو معلم ها تصویری بهتری از روش معکوس ارائه دهد. |
کلیدواژه ها |
همه گیری کووید-19، آموزش الکترونیکی، یادگیری عمیق، طبقه بندی بلوم، سنجش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |