بررسی ابعاد توانمندسازی اساتید با بهرهگیری از فنآوری نوین در تدریس (مطالعه موردی: دانشگاه فرهنگیان بوشهر) |
کد مقاله : 1007-CNF |
نویسندگان |
زهرا محمدی * مدیر پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان بوشهر |
چکیده مقاله |
پیشرفتهای آموزشی، چهره جدیدی از شیوههای تدریس و تحصیل را برای مراکز آموزشی و طبیعتا دانشگاهها به ارمغان آورده که غفلت از آنها، جا ماندن از سرعت تغییرات در سطح ملی و بین المللی است. هدف این تحقیق، بررسی ابعاد توانمندسازی اساتید با بهرهگیری از فنآوری نوین در تدریس(مطالعه موردی: دانشگاه فرهنگیان بوشهر) است. روش تحقیق، پیمایشی توصیفی و جامعه آماری و نمونه آن(به دلیل کوچکی حجم)، 88 نفر از اساتید شاغل در سال تحصیلی جاری است. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخت(1401) با 15 سوال است که روایی(با استفاده از نظر خبرگان) و پایایی(برابر 811/0 =α) پرسشنامه در سطح مطلوب، ارزیابی شد و تحلیل آن با تخصیص و قیاس نمرات مکتسبه، صورت گرفت. یافتهها نشان داد که بهرهگیری از فنآوریهای نوین در امر تدریس، منجر به افزایش شایستگی، تسری خود مختاری، بهبود تاثیرگذاری، القاء معناداری و ارتقاء سطح اعتماد اساتید میشود و این امر در نهایت، باعث توانمندی ایشان خواهد شد تا به واسطهی بهرهگیری از فنآوریهای نوین، از شیوههای سنتی گذر کرده و آموزش فعال را رونق بخشند. |
کلیدواژه ها |
فنآوری نوین، ابعاد توانمندسازی، اساتید، دانشگاه فرهنگیان، استان بوشهر |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |