ویتگنشتاین و آموزش سیار مبتنی بر جهانبینی ارتباطگرایی |
کد مقاله : 1005-CNF (R1) |
نویسندگان |
حمید فیاضی * فلسفه تعلیم و تربیت، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی |
چکیده مقاله |
ارتباطات و کرونا دوعاملی هست که پژوهش حاضر را در باب فلسفه و نظرگاههایی که یادگیری سیار را لازم و دیدی نو بدان میدهند را، لازم میدارد. پژوهش حاضر برای وضوح بخشیدن به یادگیری سیار مبتنی بر جهانبینی ارتباطگرا با توجه به فلسفه ویتگنشتاین به روش توصیفی-تحلیلی انجام شده. یادگیری شبکهای در جهانبینی ارتباطگرایی و مفاهیم بازیهای زبانی ویتگنشتاین و جهان-تصویر وی راه را برای دیدی نو به یادگیری سیار هموار نموده و نتیجه گرفته شد که به دلیل واقع شدن فضای مجازی در دنیای حقیقی حال بایستی تدریس مجازاً هم صورت گیرد تا بازیهای زبانی آن توسط یادگیرنده شناخته و فهم شود تا جهان-تصویر شکل گرفته معنا، به دست آید. از طرفی اشتراک معانی مفاهیمی چون گره و شبکه یادگیری در جهانبینی ارتباطگرا و بازیهای زبانی و جهان-تصویر ویتگنشتاین بر آن میدارد که هدف یادگیری سیار همان وضوحبخشی به زبان بر اساس زیست بوم یادگیرنده در نظر گرفته شود. |
کلیدواژه ها |
ویتگنشتاین،یادگیری سیار، ارتباطگرایی، بازیهای زبانی |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |