پژوهشی در باب کارایی نظریه دیجی مدرنیسم در تحلیل بحران آموزشی ناشی از کووید |
کد مقاله : 1004-CNF |
نویسندگان |
امیرحسین سلطانی فلاح *1، محمد باقری دادوکلایی2 1دانشجو دکتری رشته فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد تهران 2دانشجو کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان ساری |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر بررسی کارایی نظریه دیجی مدرنیسم در تحلیل بحران آموزشی ناشی از کووید19 می باشد. شیوع ویروس کرونا تقریبا دو سالی هست که تمام دنیا رو فراگرفته است و یکی از حوزههایی که به شدت از این ویروس ضربه خورده است، نظام آموزش و پرورش است. تقریبا میتوان گفت در پی شیوع این ویروس تمامی مراکز آموزشی تعطیل و آموزشها به صورت غیر حضوری به یادگیرندگان ارائه میشود. در این میان یکی از رویکردهایی که میتوان از آن جهت برون رفت از این وضع آموزشی استفاده کرد، دیجی مدرنیسم میباشد. دیجی مدرنیسم به هفت دلیل نیاز شدید بشر را به آموزش الکترونیکی میداند1. نیاز به آموزش های مادام العمر2. ضرورت ایجاد فرصت های برابر در ارائه آموزش های عمومی و دانشگاهی3. مسائل لاینحل و رو به افزایش آموزش های حضوری رایج4. وجود متغیرهای متفاوت جمعیتی، جغرافیایی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی،5. تغییرات شتابان شرایط زندگی فراگیران6. امکان اجرای آموزش های از دور توسط تکنولوژی های نوین و پیشرفته،7. آرمان آموزش آسان همیشه برای همه و در همه جا. همچنین برای آن نیز روشهایی نیز ارائه داده است که در پژوهش جاضر مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج پژوهش حاضر بیانگر آن است که دیجی مدرنیسم میتواند در دوران شیوع کرونا رویکرد بسیار مناسبی برای آموزش الکترونیکی و مجازی باشد و دولت ها و نظام های آموزشی میتوانند از آن جهت بهبود کیفیت آموزش مجازی استفاده کنند. |
کلیدواژه ها |
دیجی مدرنیسم، کرونا، بحران آموزشی |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |